Rotaslietu zīmoli. Pasaulē pazīstamākie rotu nami.

Saderināšanās gredzens

Rotas, kas izgatavotas pie juveliera, ir īpašas ne tikai ar to, ka ir vienā eksemplārā un īsts roku darbs, bet ikvienai no tām piemīt arī autentisks juveliera rokraksts. Pasaulē ir pazīstami vairāki rotaslietu zīmoli, kuri izpelnījušies atzinību un kuru darbus cilvēki atpazīst, uz tiem vien paskatoties.

Katra meitene noteikti pazīst leģendāro Tiffany&Co rotu zīmolu ar tik populārājām tirkīzzilajām dārglietu kārbiņām. Šis zīmols ir radies 1837. gadā, sākotnēji piedāvājot izsmalcinātus rakstāmpiederumus, bet mūsdienās iekarojis pircēju sirdis ar galvenokārt sudraba izstrādājumiem. Šis ir viens no tiem piemēriem, kad preces vērtību veido ne tikai dārgmetāls vai dārgakmeņi, bet tieši zīmols  — Tiffany&Co sudraba gredzena cena var svārstīties no 200 līdz pat 550 un vairāk dolāriem.

 Attēlā — Tiffany&Co rotas

Luksus klases rotaslietu cienītāji noteikti būs dzirdējuši par Harry Winston zīmolu – tā dibinātājs tiek dēvēts gan par “Dimantu karali”, gan “Zvaigžņu juvelieri”. Amerikā radītajām rotām ir veltīta rindiņa slavenajā Merilinas Monro izpildītajā dziesmā “Diamonds are the girls best friends” (briljanti ir meiteņu labākie draugi), kurā dīva dzied: “Runā ar mani, Harij Vinston, stāsti man par to!” Mūsdienās tieši šī zīmola rotaslietas ir vienas no biežāk sastopamajām uz sarkanā paklāja, tiesa gan, praktiski visas šīs rotas ir apdrošinātas un iedotas zvaigznēm izrādīt, bet tām nepieder. Ja vēlaties iegādāties kādu šī zīmola rotu, Jums nāksies šķirties no 4 000 līdz pat 20 miljoniem ASV dolāru.

 Attēlā — Harry Winston rotas

Nevaram nepieminēr arī tādus rotaslietu namus kā Cartier, Chopard, Van Cleef & Arpels. Šo zīmolu cenas sākas ap tūkstoti ASV dolāru un tie piedāvā ne vien rotas, bet arī rokaspulksteņus, smaržas un citus aksesuārus. Pēc 2017.gada datiem,  pircēji kopumā pagājušajā gadā ir iztērējuši ap 38 biljoniem ASV dolāru, iegādājoties luksusa klases rotaslietas.

 Attēlā — Chopard 150 gadu jubilejas rotaslietu reklāma

Interesanti, ka lielākā daļa modes zīmolu, tādi kā Chanel, Dior un citi, piedāvā savas rotaslietu kolekcijas, kuru cenas var pielīdzināt dārgmetāla rotām, tomēr šo rotaslietu sastāvā dārgmetāla un vērtīgu akmeņu nav. Pircējs maksā tikai par izskatu un zīmola vārdu.

Jāpatur prātā arī, ka, iegādājoties slavena zīmola rotas, Jūs nesaņemsiet unikālu rotu – rotām, gluži tāpat kā apģērbam, ir savas modes tendences, un katru gadu tiek izlaistas rotu kolekcijas, kurās juvelieri piedāvā jau gatavus izstrādājumus.  Ja vēlaties, lai zīmola meistari izgatavo ko tieši Jums, nāksies šķirties no tiešām prāvas naudas summas.

Nekautrējieties doties pie juveliera ar idejām, ko esat noskatījuši citur. Gūstiet iedvesmu no slavenu rotu zīmoliem, bet paturiet prātā, ka kopija nekad nebūs unikāla. Iedvesmojieties un ļaujiet vaļu savai fantāzijai!

Raksta titulbildē — juveliera Arvja Kotina darināts baltā zelta gredzens ar briljantiem