top of page

Gen-Z gredzeni - modes aktualitāte vai paliekoša vērtība?

  • Writer: Arvis Kotins
    Arvis Kotins
  • 9. jūn.
  • Lasīts 3 min

Kā juvelieris ar vairāk kā divdesmit gadu pieredzi, esmu redzējis, kā mainās manu klientu

gaume cauri laikam – no klasiskā baltā zelta līdz moderniem dizainiem. Ikviena paaudze nāk ar savu redzējumu, gaumi un dzīvesveidu! Arvien biežāk uz manu darbnīcu nāk “Gen Z” paaudze -  tā ir paaudze, kas mīl oriģinalitāti, sociālo atbildību un meklē produktus, kas atspoguļo viņu vērtības. Tieši tāpēc viņi bieži izvēlas arī neierastus vai personalizētus juvelierizstrādājumus. Vai saskati tajā arī sevi?


Šī paaudze ne tikai stāsta par vērtību un stilu caur rotām, bet arī cenšas izpaust savu identitāti, vērtības un individualitāti caur gredzeniem, izvēloties nebanālus risinājumus. Mani kā juvelieri tas sajūsmina! Lūk, ko izvēlas Gen Z - varbūt tas iedvesmo arī tevi, meklējot savus īstos gredzenus! 



Ilgtspējība un laboratorijā audzēti dimanti

Gen Z nereti izvēlas lab-grown jeb laboratorijā audzētus dimantus – tie ir lētāki un daudziem ētiski pieņemamāki, neradot vides vai “konflikta” nospiedumu. Šis risinājums atļaut izraudzīties lielāku akmeni par mazāku budžetu – perfektā kombinācija “zaļai” apziņai un dizainam. Lieliska alternatīva var būt arī, piemēram, moisanīti!

Saderināšanās gredzens ar centrālo 3 ct moisanītu, kuru ieskauj 18 mirdzoši briljanti (2 mm) ar kopējo svaru 0,54 ct
Saderināšanās gredzens ar centrālo 3 ct moisanītu, kuru ieskauj 18 mirdzoši briljanti (2 mm) ar kopējo svaru 0,54 ct

Krāsaini akmeņi un unikāli toņi

Šajā paaudzē mirdz rozā, brūnie dimanti, safīri un pat dažādu toņu kombinācijas – Gen Z tiecas pēc personiskas izteiksmes, nevis tikai klasiskā dizaina.

Saderināšanās gredzens ar melnajiem briljantiem
Saderināšanās gredzens ar melnajiem briljantiem

Vintage stils ar vēsturisku šiku

Art Deco, Edvarda laikmeta vai Viktorijas laikmeta stils – Gen Z izmanto vintage-estētiku, pārveidojot mantojumā iegūtas rotas vai iedvesmojoties no dizaineru gredzeniem ar stāstu.

Laboratorijā audzēts smaragds, kuru papildina dabīgie briljanti
Laboratorijā audzēts smaragds, kuru papildina dabīgie briljanti

Gredzenu komplekti 

Gredzenu savienošana (stacking), t.i., vairāki gredzeni uz viena pirksta, kļūst par to paaudzes identitātes simbolu. Šis ir lielisks risinājums, ja vēlaties nēsāt gan saderināšanās, gan laulību gredzenu uz viena pirksta, vai, piemēram, veidot savu unikālo gredzenu komplektu, pievienojot jaunas rotas kāzu gadadienās vai citos nozīmīgos svētkos!

Saderināšanās un laulības gredzena komplekts
Saderināšanās un laulības gredzena komplekts

Pieejamība un pārdomāta izvēle 

Gen Z pāri bieži izvēlas saderināšanās gredzenus kopā (par to vairāk lasiet šeit!) – viņi vēlas kopīgi radīt izvēli, kas atbilst abu vēlmēm, identitātei un nebalstās uz pārsteigumu 

Saderināšanās gredzens ar centrālo 0,5ct (karātu) lielu laboratorijā audzētu briljantu
Saderināšanās gredzens ar centrālo 0,5ct (karātu) lielu laboratorijā audzētu briljantu

Lūk, daži mani kā juveliera ieteikumi un idejas, kas var iedvesmot arī jūs, radot savus unikālos gredzenus, kas ies līdzi laikam!


💎Ūdensizturīgi un ētiski materiāli - lab-grown dimanti kopā ar dabīgiem (Jā! Arī tas ir iespējams!) Starp citu - zelts ir viens no ilgtspējīgākajiem materiāliem - tas ir ne vien izturīgs, bet to iespējams pārkausēt, lai izveidotu pavisam jaunu rotu vai uzlabotu esošo.


💎Krāsu un dizainu spektrs - izvēlieties krāsainus akmeņus, iedvesmojieties no Vintage stila. Tā var būt mantojumā saņemtu gredzenu restaurācijas vai pilnīga to pārbūve, saglabājot jūsu zeltu un dārgakmeņus. 


💎Gredzenu slāņošana

Veidojiet saskaņotus komplektus. Varbūt jūs tos nēsāsiet diendienā, bet varbūt uzvilksiet “pilnu komplektu” tikai svētkos - tas paver patiešām daudz dizaina iespēju!


💎Izvēlieties savus gredzenus kopā! 

Tas ir pārdomāti un, ticiet man, ne mazāk romantiski - saderināšanās gredzena izvēle var kļūt par jūsu ģimenes pirmo kopīgo uzdevumu, savukārt bildinājums lai paliek līgavaiņa ziņā.



Gen Z gredzeni nav tikai rota – tie ir identitātes, vērtību un stāstu nesēji. Tieši tāpēc šis koncepts ir arī man tik tuvs!


Šī paaudze izvēlas ilgtspējību, personalizāciju, vintage šarmu, krāsainību un kopīgu izvēli, izvēloties mani kā savu meistaru, kas veido rotas ne tikai kā aksesuārus, bet kā personīgu vēstījumu.  Ja novērtē autentiskumu un izvēlies zīmolus un produktus, kas šķiet īsti, nevis tikai „reklāmiski", kā arī patiesi ilgtspēlējoši - mums ir pa ceļam!


Gredzeni - tā ir vērtība gan burtiskā, gan poētiskā nozīmē. Izveidosim tos pamatīgus, paliekošus un tieši tādus, kā vēlaties jūs, kopā!
















bottom of page